Testing

Dette bildet mangler alt-tekst; dets filnavn er MaxLab_logo-974x1024.jpg

Vi tilbyr relevante tester for å få konkrete svar på din fysiske form.

Maksimalt oksygenopptak (VO2 Max)

  • Kroppens evne til å ta opp og frakte oksygen til musklene
  • Verdien fremkommer som et personlig kondisjonstall
  • Kondisjonstallet sier noe om din biologiske alder, basert på snittverdier i befolkningen
  • Din personlige maksimale hjertefrekvens (makspuls) mål
  • Testen varer ca 5 til 8 minutter – pluss oppvarming (ca 10 minutter)
  • Belastningen økes gradvis i intervaller på 1 minutt (utmattende)
  • Resultatet av testen gir en meget god veiledning for riktig fysisk aktivitet (trening)

Terskel for melkesyre (Laktatprofil)

  • Måling av lakataverdiene i blodet under økende belastning
  • Målingen gjøres med blodprøve (stikk i finger) for hver belastningsøkning
  • Hjertefrekvensen måles under hele testen
  • Testen varer ca 25 til 30 minutter – pluss oppvarming (ca 10 minutter)
  • Belastningen økes gradvis i intervaller på 5 minutter (anstrengende)
  • Man finner personlig terskelverdi (km/t – watt) for når musklene produserer melkesyre
  • Resultatet av testen gir en meget god veiledning for optimalisert trening

Styrke – spenst – hurtighet

  • Måling av fysisk utholdende styrke
  • Måling av eksplosiv styrke
  • Måling av maksimal styrke

Gangtest (Balke)

  • Kroppens evne til å ta opp og frakte oksygen til musklene
  • Verdien fremkommer som et personlig kondisjonstall
  • Kondisjonstallet sier noe om din biologiske alder, basert på snittverdier i befolkningen
  • Din personlige maksimale hjertefrekvens (makspuls) måles (utmattende
  • Testen varer ca 20 til 30 minutter – pluss oppvarming (ca 10 minutter
  • Resultatet av testen gir en meget god veiledning for riktig fysisk aktivitet